תכנית החוגים creArtive היא תכנית חווייתית לילדים ולנוער, אשר מעודדת חשיבה יצירתית וחדשנית באמצעות אמנות ויצירה, כמו כן מעוררת גמישות מחשבתית, רחבה ופתוחה.
התכנית מאפשרת שילוב של פעילות אומנותית-יצירתית, חקר אישי באמצעות שימוש במדיה (טאבלט, סמארטפון ומחשב), ביטוי קוגנטיבי ומיומנות חברתית, בתהליך מהנה ומאתגר, הממריץ את הדמיון ואת החשיבה, מעודד מקוריות ופריצת גבולות, ויוצר אינטראקציות חברתיות בין המשתתפים, וכמובן- הנאה מחדוות יצירה במגוון חומרים וחשיפה לאמנות.
הדגש בתכנית הוא על פיתוח והרחבת החשיבה היצירתית תוך כדי משחק. להיות יצירתי פירושו לשער השערות, לחקור ולהיעזר בדמיון, הדמיון הוא מקור היצירתיות. הרעיון הוא לחשוב כמו אמן, ולהתנסות בחשיבה מקורית ופורצת גבולות מוכרים, אם נפתח את ערוצי החשיבה לכיוונים חדשים ונפתח מיומנות זו- נוכל לחשוב באופן יצירתי ומקורי בכל תחום.
הפעילות מתקיימת במספר סניפים בצפון וברחבי הארץ, מרכז creArtive מתקיים בשמשית.
שמי מירי בויום, יוצרת ומפתחת התכנית, בעלת תואר שני MFA באמנות יצירה, אמנית יוצרת ומפתחת תכניות העשרה, חוגים וסדנאות.
סדנאות כיתת האמן מונחות על פי מודל אקדמי להקניית מושגי יסוד בשפת האמנות. על פי מודל זה, האמן הצעיר נחשף למגוון רחב של מדיומים, מתנסה בהם, ונחווה דרכם את האמנות. בדרך זו, התפישה האמנותית של האמן הצעיר נבנית, מתגבשת ובאה לידי ביטוי ביצירתו, תוך שימוש במדיומים השונים, על פי בחירתו והעדפותיו האישיות. כל אלו מתגבשים ליצירת האמנות השלמה.
שכלול כושר ההתבוננות ופיתוח מיומנות הרישום והציור. חשיפה לעקרונות בסיסיים בעיצוב הדו- מימדי כגון: קומפוזיציה וחלוקת הדף, פרספקטיבה ויחסי גודל, גלגל הצבעים, ערבוב צבעים ועבודה בשכבות צבע. חשיפה למגוון שיטות הדפס ושכפול היצירה.
ציור דמויות קומיקס וקריקטורות באמצעות כללים פשוטים. תחילה באמצעות הכללים הבסיסיים לעיצוב דמות, ולאחר באמצעות פריצת הגבולות והפרופורציות של הדמות, לצורך העצמת התכונות אותן רוצים להדגיש.
חשיפה ליצירות אמנות ויצירה בהשראתן במגוון חומרים וטכניקות. יצירת אובייקטים שונים לקישוט ולשימוש. התנסות בחומר ובצבע.
אולגה מציירת בסטודיו כבר שנים רבות. אולגה אוהבת למצוא בעיתונים או בפרסומות תמונות קטנות ואקראיות, והיא הופכת אותן ליצירות אמנות גדולות אשר מושכות את העין ומותירות את המתבוננים פעורי פה מעצם יופיין.
אבנר אוהב בעיקר לרשום בעפרונות רישום או בעטים. אבנר בשליטה מלאה כשהוא רושם, אך לאחרונה החליט לשחרר את הצורך בשליטה ולהתנסות בציור במכחול ובצבע. התוצאות לא איחרו להגיע, ואיתן גם ההנאה משימוש בחומרים חדשים.
שירי מציירת ברגישות רבה, מעבירה את התחושות והמחשבות שלה אל הבד או הנייר.
שירי למדה לתת לצבע ולצורה לקחת אותה למקומות מרתקים, הציורים שלה רגישים ונוגעים בלב המתבונן.
הדר מסתובבת עם ספר סקיצות בכל מקום, ורושמת כמעט כל דבר. היא מפתחת את יכולת ההתבוננות שלה ומיומנות הרישום, ומשתמשת ביכולות אלו כדי לצייר באקוורל, שמן או אקריליק.
גילי בתי בת ה-8 לומדת בחוג של מירי כבר ארבע שנים, מאז גן חובה. היא משתדלת מאוד לא להחסיר אף חוג, ואף מקדימה בכל שבוע, ויוצרת בסטודיו של מירי עוד לפני שעת תחילתו. זו היתה עבורה חוויה מלמדת ומהנה בצורה יוצאת דופן, התנסות במגוון רחב של טכניקות וחומרים, אוירה מפרגנת וחמימה, סיור מלמד ומעשיר במוזאון המשלב התנסות מעשית ולבסוף תערוכת סיום לכל ההורים עם יצירות מקסימות ביופיין. בקיצור, תענוג לה ולנו.״
עינב אשכול, אמא של גילי אליעז